perjantai 17. lokakuuta 2014

Näin maksimoit tulosi TradeTrackerista ja Tradedoublerista


Omalla blogilla tai nettisivulla tienaamista mainostetaan täydellisenä tapana tienata rahaa. Tarvitsee vain perustaa oma sivu ja lisätä sinne mainoksia, niin rahaa alkaa virrata ovista ja ikkunoista sisään. Kukapa ei haluaisi tienata rahaa jopa nukkuessaan?

Affiliate-ohjelmien käyttäjä herää melko nopeasti siihen todellisuuteen, ettei rahan tienaaminen olekaan niin helppoa. Vain harvat lukijat klikkaavat mainoksia eikä alussa ohjelmien maksuraja tunnu millään täyttyvän.

Tähän postauksen olen koonnut vinkkejä, joiden avulla voit kasvattaa mainostulojasi ja vihdoinkin saada rahahanat auki.


1. Anna ajan kulua. Jos olet vasta äskettäin perustanut blogisi, ei sillä ole vielä paljoa lukijoita. Ensimmäisten kuukausien aikana tulot voivat olla todella pieniä eikä maksuraja välttämättä täyty ollenkaan. Tässä vaiheessa kannattaa tuottaa mahdollisimman paljon sisältöä blogiin. Ajan myötä ihmiset kyllä löytävät sen ja blogi alkaa vihdoin tuottamaan rahaa.

2. Tekstilinkkejä vai kuvabannereita? Jotkut sanovat, että tekstilinkit myyvät paremmin ja välillä taas sanotaan, että kuvamainokset ovat tekemässä uutta paluuta. Kuvamainokset kiinnittävät paremmin lukijan huomion, mutta toisaalta lukija ostaa todennäköisemmin sopivassa asiayhteydessä olevan mainoslinkin kautta. Testaa omassa blogissasi erilaisia mainoksia, jotta näet, millaiset mainokset tehoavat parhaiten.

3. Kohdenna mainokset. Mieti tarkkaan, keitä lukijasi ovat ja mistä asioista he ovat kiinnostuneita. Jos kirjoitat blogia esimerkiksi kissojen hoidosta, ovat lukijat todennäköisesti ihmisiä, joilla on kissa tai jotka harkitsevat kissan hankkimista. Tässä tapauksessa esimerkiksi lemmikkitarvikeliikkeiden mainokset voisivat kiinnostaa lukijoita. Älä kuitenkaan sulje muita mainosmahdollisuuksia pois. Jotkin mainokset ovat yleisluontoisia ja voivat kiinnostaa lähes kaikenlaisia ihmisiä. Kokeilemalla löydät, millaiset mainokset vetoavat ihmisiin.

4. Lukijat eivät halua maksaa. Kauppaan mennessä ihmiset tietävät, että he joutuvat maksamaan tuotteista niiden oikean hinnan. Internetissä ihmiset taas olettavat saavansa tiedon, tavarat ja palvelut ilmaiseksi tai aivan pikkurahalla. Alennukset ja ilmaistuotteet vetoavat lukijoihin, joten yritä vastata tähän tarpeeseen blogissasi. Tarkista yhteistyökumppaneiltasi, onko heillä tarjouksia voimassa. Myös kaikenlaiset ilmaiset näytteet ja kaupanpäälliset kannustavat ihmisiä ostamaan.

5. Yritä saada lisää lukijoita. Mitä enemmän blogilla on kävijöitä, sitä enemmän on potentiaalisia ostajia. Vaikka mainokset olisivat kuinka kohdennettuja tahansa ja ne sisältäisivät uskomattomia supertarjouksia, ei rahaa tule, jos blogia ei lue kukaan. Muista, että kaikki lukijat eivät klikkaa mainoksia (milloin itse olet viimeksi ostanut netissä näkemäsi mainoksen kautta jotakin?). Tämän vuoksi sinun täytyy tehdä blogista suositumpi.

6. Älä anna mainosten heikentää sivuston laatua. Nykyään etenkin muotibloggaajat yrittävät tienata nopeasti rahaa tyrkyttämällä mainoskollaaseja ja nettikauppojen alennuskoodeja lähes joka postauksessa. Olet varmasti itsekin törmännyt näihin blogeihin. Uusimpana ilmiönä on, että bloggaaja yrittää jopa vanhoja tuotteitaan esittelemällä saada lukijan tekemään ostoksia verkossa. Tämä tapahtuu laittamalla ”Osta samantyyppinen täältä” –linkki postaukseen. Tällainen ahneus karkottaa lukijat. Mainoslinkkejä kannattaa mieluummin laittaa sopivaan asiayhteyteen ja niiden määrä kannattaa pitää maltillisena.

7. Ole uskottava. Tutustu tuotteisiin perinpohjaisesti ennen kuin alat mainostaa niitä blogissasi. Mainosta lukijoille vain sellaisia tuotteita, joihin itse uskot ja joita voisit suositella jopa perheellesi ja parhaille ystävillesi. Parhaassa tapauksessa olet itse kokeillut tuotetta tai ainakin voisit harkita ostavasi sen.

8. Vaihtele mainoksia. Ellet ole automatisoinut sivustollasi näytettäviä mainoksia, sinun täytyy itse vaihdella niitä aika ajoin. Jos jokin mainos on tuottanut pitkään rahaa hyvin, mutta yhtäkkiä se alkaakin tuottaa vähemmän, on aika vaihtaa mainosta. Voit esimerkiksi laittaa samalta yritykseltä toisenlaisen bannerin blogiin ja vaihtaa mainoksen sijaintia blogissa. Jos sama mainos on blogissa pitkään, lukijat eivät enää huomaa sitä. Sellaiset mainokset kannattaa kokonaan poistaa blogista, joita lukijat eivät klikkaa. Tällöin mainostettava tuote ei kiinnosta lukijoita.

9. Älä valitse mainoksia pelkän tuottoprosentin perusteella. Korkealla myyntipalkkiolla ei ole mitään merkitystä, jos kukaan ei osta mainoksen kautta mitään. Valitse mieluummin alhaisemman myyntiprovision mainoksia, jotka oikeasti kiinnostavat lukijoita. Ne tuottavat pitkällä aikavälillä paremmin.

10. Kirjoita tuotearvosteluja. Tämä on erinomainen tapa saada blogiin sellaisia kävijöitä, jotka ovat jo valmiiksi aikeissa ostaa tuotteen. Postauksen otsikoksi kannattaa laittaa ”Tuotteen nimi –arvostelu”. Laita postaukseen mainoslinkki verkkokauppaan, josta tuotteen voi ostaa. Kerro postauksessa, miksi pidät tuotteesta ja miksi muidenkin kannattaa ostaa se.  

2 kommenttia:

  1. Hyvä blogi sinulla! Osaatko sanoa, voiko blogger-blogiin myydä itse suoraan mainoksia? Tästä näyttää olevan ristiriitaista tietoa, enkä ole ainakaan käyttöehdoista onnistunut löytämään mitään, mikä tämän kieltäisi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Bloggaaja voi itse myydä mainostilaa blogistaan yrityksille. Yritykset voivat vastaavasti ottaa bloggaajiin yhteyttä ja kysyä, voisivatko laittaa yrityksen mainoksen blogiin esimerkiksi kuukausimaksua vastaan. Eli tällöin ei ole mitään välikäsiä. Vastasiko tämä kysymykseesi?

      Poista